W Olsztynie powstanie tunel łączący Zatorze z ul. Lubelską. Prowadzić będzie pod torami kolejowymi przy Dworcu Głównym PKP w Olsztynie.

Projekt jest kluczowym etapem w procesie uzbrojenia terenów przemysłowych w rejonie jeziora Trackiego. Jednocześnie pozwoli lepiej połączyć osiedla Zatorza z resztą Olsztyna.

Jest to szczególnie istotne, ponieważ obszar ten rozwija się w szybkim tempie. Przybywa nowych budynków mieszkalnych i mieszkańców, co utrudnia przemieszczanie się w stronę południowych dzielnic miasta. Przebudowa ulicy Zientary-Malewskiej oraz połączenie z ul. Lubelską i węzłem Wschód na obwodnicy miasta pozwolą odciążyć obecne trasy komunikacyjne.

— Ta inwestycja jest dla nas priorytetem — powiedział prezydent Olsztyna, Robert Szewczyk. — Mieszkańcy osiedli położonych za torami liczą na takie inicjatywy, szczególnie związane z infrastrukturą drogową. Tunel pod torami kolejowymi połączy wschodnią obwodnicę z tą częścią miasta, co mnie bardzo cieszy, że projekt zostanie zrealizowany.

Jednym z kluczowych elementów inwestycji jest budowa tunelu o długości 32 metrów i szerokości 14 metrów.

Inwestycja obejmuje także budowę nowej, 1,3-kilometrowej ulicy z chodnikiem i ścieżką rowerową, łączącą ul. Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy. Przewidziana jest także przebudowa ul. Zientary-Malewskiej na odcinku od ul. Jeżynowej do przyszłego ronda, które będzie zlokalizowane między ulicami Jesienną a Tracką.

— Mamy za sobą kilka podobnych projektów, a obecnie realizujemy dwie kolejne inwestycje w rejonie Warszawy — poinformował Paweł Polański, dyrektor ds. realizacji w spółce Intop Warszawa. — Rozpoczynamy etap projektowy, który jest mniej widoczny dla mieszkańców, ale zrobimy wszystko, aby prace budowlane ruszyły jak najszybciej i zakończyły się zgodnie z harmonogramem.

Nowa infrastruktura drogowa otworzy także możliwość zagospodarowania terenów wokół na potrzeby przedsiębiorstw. Tereny po wschodniej stronie jeziora Trackiego to jedno z niewielu dużych, niezagospodarowanych obszarów w Olsztynie. Na powierzchni ponad 65 hektarów mogą powstać obiekty przemysłowe i usługowe.

Planowana jest tu również rozbudowa Olsztyńskiego Parku Naukowo-Technologicznego, co mogłoby podnieść znaczenie projektu do rangi przedsięwzięcia o strategicznym charakterze. Wystąpiliśmy już do marszałka województwa o ocenę takiej możliwości.

Budowa infrastruktury drogowej, na którą właśnie podpisano umowę, ma potrwać 33 miesiące. Wartość projektu to nieco ponad 73 mln zł, a środki pochodzą z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

 

Źródło: https://olsztyn.eu/o-olsztynie/aktualnosci/article/budujemy-tunel-pod-torami-16448.html