W związku z wejściem w życie nowej ustawy o dokumentach paszportowych i uruchomieniem Rejestru Dokumentów Paszportowych w całym kraju od 8 listopada (wtorek) do 13 listopada 2022 r. (niedziela) nie będzie możliwości złożenia wniosku o paszport oraz odebrania gotowych dokumentów. Sprawdź jakie zmiany czekają klientów biur paszportowych w Olsztynie, Elblągu, Ełku, Bartoszycach, Giżycku i Kętrzynie.

13 listopada 2022 r. wchodzi w życie nowa ustawa o dokumentach paszportowych oraz nowy scentralizowany system – Rejestr Dokumentów Paszportowych (RDP). Nowelizacja ustawy i uruchomienie nowego systemu mają na celu usprawnienie i uproszczenie procedury ubiegania się o paszport. Główna zmiana polega na odejściu od wniosku papierowego i zastąpienie go elektronicznym, który będzie generowany w RDP przez urzędnika, a następnie podpisywany przez obywatela na urządzeniu służącym do pobierania podpisu. Zaplanowane zmiany spowodują przerwę w obsłudze klientów oddziałów paszportowych w dniach od 8 listopada do 13 listopada 2022 r. W tym czasie jedynie w wyjątkowych przypadkach wydawane będą paszporty tymczasowe.

O tym jak uzyskać paszport, z uwzględnieniem nowych przepisów, przeczytacie tutaj: Paszport Olsztyn i Warmia – Mazury

Biuro paszportowe Olsztyn – przerwa w obsłudze klienta:

od 8 listopada 2022 r. (wtorek) od godz. 13:00 do 13 listopada 2022 r. – nie będzie możliwości złożenia wniosku o paszport oraz odbioru gotowego dokumentu.

Punkty paszportowe Elbląg, Ełk, Bartoszyce, Kętrzyn, Giżycko – przerwa w obsłudze klienta:

  • 7 listopada 2022 r. (poniedziałek) możliwy tylko odbiór gotowego dokumentu;
  • 8 listopada 2022 r. (wtorek) do godz. 13:00 możliwy tylko odbiór gotowego dokumentu;
  • od 9 listopada 2022 r. (środa) do 13 listopada 2022 r. (niedziela) brak możliwości odbioru gotowego dokumentu paszportowego;
  • od 7 listopada 2022 r. (poniedziałek) do 13 listopada 2022 r. (niedziela) – brak możliwości złożenia wniosku o wydanie dokumentu paszportowego.